JavaScript verkar vara inaktiverat i din webbläsare. För den bästa upplevelsen på vår webbplats, bör du aktivera Javascript i din webbläsare.
Returneringer og tilbagebetalinger
-
1. Fortrydelsesret
Kontakt venligst altid kundeservice ved at sende en e-mail til [email protected] inden du returnerer en vare, uanset årsagen, for den hurtigste og sikreste håndtering af din returnering.
1.1 Du har ret til at fortryde dit køb uanset årsagen ved at give os besked på [email protected] inden for 14 dage fra den dag, du eller en tredjepart, bortset fra transportvirksomheden, som du har angivet, fysisk tager den sidste vare i en ordre i besiddelse (fortrydelsesfristen). Vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder for produkter med brudt forsegling, som ikke bekvemt kan returneres på grund af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager.
1.2 Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du sende os en klar og utvetydig besked om din beslutning om at fortryde købsaftalen (f.eks. via e-mail eller almindeligt brev). For en smidig håndtering anbefaler vi, at du mailer os på [email protected] eller bruger den svenske forbrugerstyrelsens standardformular til at udøve fortrydelsesretten, som du kan finde på www.konsumentverket.se. For den hurtigste behandling bør du inkludere dit ordrenummer, produktnummer og kontaktoplysninger, så vi kan identificere din returnering. For at du kan udnytte din fortrydelsesret i tide, er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om, at du agter at udnytte din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
1.3 Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger foretaget for den pågældende ordre, som vi har modtaget fra dig, inklusive eventuelle leveringsomkostninger (bemærk, at ekstra leveringsomkostninger som følge af, at du har valgt en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, vi tilbyder, ikke er inkluderet). Refusionen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi fik besked om din beslutning om at fortryde kontrakten. Vi må vente med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur fra dig. Vi vil normalt bruge den samme betalingsmetode til tilbagebetalingen, som du brugte til den første transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet med os. Uanset metoden vil tilbagebetalingen ikke koste dig noget.
1.4 Du skal returnere varerne til os uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dag, hvor du meddelte os din beslutning om at fortryde kontrakten. Fortrydelsesfristen anses for overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af fjorten dages fristen.
1.5 Ved udnyttelse af fortrydelsesretten er du ansvarlig for både returneringsomkostninger og sikre, at varen/varerne returneres ubeskadiget. Du skal derfor betale de direkte omkostninger ved returnering af varerne. Omkostningerne ved returfragt er anslået til omkring 79 kr – men kan i nogle tilfælde variere meget afhængigt af pakkens størrelse. Vær opmærksom på, at du som afsender af returpakken er ansvarlig for, at varerne er kommet frem til os - derfor anbefaler vi, at du sender varerne på en sporbar og forsikret måde. Du er ansvarlig for en eventuel forringet værdi af varerne som følge af anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
1.6 Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen er i væsentlig uændret stand. Som kunde har du ret til at undersøge produktet eller produkterne, men du må ikke bryde forseglingen eller prøve produktet, da det af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres. Fortrydelsesretten ophører, når du bryder forseglingen. Tætning refererer også til teknisk tætning.
-
2. Klager
2.1 Kontakt venligst kundeservice [email protected] inden returnering af en vare, uanset årsagen, for instruktioner og hurtigst mulig håndtering. I henhold til forbrugerkøbeloven har du ret til at klage over dit køb til os inden for rimelig tid (dog højst tre år). Hvis du vil klage over et produkt, skal du gøre det inden for rimelig tid efter, at du har bemærket eller burde have bemærket manglen ved at kontakte os. Manglen skal normalt være en original fejl og ikke være forårsaget af forkert brug/håndtering af produktet. Reklamation inden for to måneder efter opdagelsen af manglen anses altid for at være fremsat rettidigt.
2.2 Hvis din reklamation fremsættes rettidigt, og produktet er defekt i henhold til forbrugerkøbeloven, sender vi dig et nyt produkt og refunderer dig eventuelle omkostninger i forbindelse med reklamationen, såsom forsendelsesomkostninger. Hvis vi af en eller anden grund ikke er i stand til at erstatte produktet, refunderer vi i stedet det, du har betalt for produktet plus eventuelle gebyrer, du har betalt. Hvis fejlen er af væsentlig betydning for dig, har du altid ret til at fortryde købet.
2.3 For at rapportere, at et produkt, du har bestilt hos os, er defekt, anbefaler vi, at du kontakter os på e-mail på [email protected]. Glem ikke at inkludere oplysninger som ordrenummer og produktnummer/produktnavn. Beskriv fejlen omhyggeligt for hurtigst mulig håndtering og angiv, om du ønsker en ny vare eller refusion.
2.4 I mange tilfælde vil vi skulle modtage varerne retur for at kunne behandle reklamationen. I sådanne tilfælde anbefaler vi, at du sender varerne på en sporbar og forsikret måde, da du som afsender er ansvarlig for, at varerne kommer frem til os. Det er normalt kunden, der i første omgang betaler for returfragten. Hvis reklamationen godkendes, får kunden altid refunderet returfragten. Vi dækker kun fragt ved godkendte reklamationer.
-
3. Uafhentede pakker
3.1 I forbindelse med uafhentede pakker opstår der en række omkostninger, såsom pick-and-pack, returfragt, ekspeditionsgebyrer etc., som vi skal betale til tredjeparter såsom fragtfirmaer. På grund af dette opkræver vi et gebyr på 149 krinklusive moms, hvis en pakke ikke afhentes, hvilket er beregnet til at dække nogle af disse omkostninger.
3.2 Pakker, der skal afhentes på et posthus, forbliver på posthuset i 14 dage, inden de returneres til os. Hvis du fortryder dit køb og ikke ønsker at betale dette gebyr, skal du meddele postvæsenet, at du "nægter levering", eller alternativt afhente pakken og derefter returnere den til os, hvilket er beskrevet under "Fortrydelsesret". Hvis du anmoder om en ny forsendelse, kan det arrangeres efter betaling af et gebyr på 99kr.