Facebook Pixel
Youngblood Mineral Makeup

Købs- og leveringsbetingelser

Gothia Beauty Trading AB, firmanummer 556965-1259, ejer og driver butikken Parfymonline.dk. Kontaktoplysninger og anden relevant virksomhedsinformation om Gothia Beauty Trading AB kan findes på denne hjemmeside. Læs mere om os her.

    • 1. Generelle købsbetingelser

      1.1 Disse vilkår og betingelser gælder, når du som forbruger/kunde afgiver ordrer fra Gothia Beauty Trading AB på Parfymonline.dk. Disse handelsbetingelser gælder kun for dig, der er kunde/forbruger og afgiver bestillinger via Parfymonline.dk.

      1.2 Ved bestilling på Parfymonline.dk indgås en købsaftale mellem dig og Gothia Beauty Trading AB. Aftaler indgås på svensk. Købsaftaler arkiveres og holdes tilgængelige for kunden. For at kunne foretage et køb skal du acceptere disse vilkår og betingelser. Ved at gennemføre dit køb accepterer du Gothia Beauty Trading ABs købsbetingelser på Parfymonline.dk og accepterer at overholde købsbetingelserne i deres helhed. Du bekræfter også, at du har læst Gothia Beauty Trading ABs privatlivspolitik, herunder cookies, som beskriver, hvordan Parfymonline.dk behandler dine personoplysninger. Læs mere om vores privatlivspolitik her

      1.3 For at bestille hos Parfymonline.dk skal du som kunde være over 18 år, fordi vi ifølge svensk lov ikke accepterer kreditkøb fra personer under 18 år. Hvis du er under 18 år, kræves forældrenes tilladelse før bestilling. Vi forbeholder os retten til at ændre eller afvise en ordre under visse omstændigheder (f.eks. hvis kunden har afgivet forkerte personlige oplysninger).

      1.4 Vi forbeholder os ret til endelige salg og eventuelle typografi- og billedfejl. Som eksempler herpå kan nævnes fejl i produktbeskrivelser, produkttekniske specifikationer, ingredienslister, brugsanvisninger, forkerte priser eller forkerte oplysninger om, hvorvidt en vare er på lager. Dette omfatter også forkerte priser, der opstår som følge af manuelle håndteringsfejl eller tekniske fejl. Parfymonline.dk har til enhver tid ret til at rette eventuelle unøjagtigheder og til at ændre oplysningerne. Alle billeder skal primært ses som illustrationer og kan derfor ikke garanteres nøjagtigt at afspejle varens nøjagtige udseende. Dette omfatter også billeder af nuancer på makeupprodukter, da de faktiske nuancer kan variere afhængigt af belysning, forbrugerens hudtone osv. osv. Gothia Beauty Trading AB er ikke ansvarlig for oplysninger, der kommer fra en tredjepart, såsom leverandører.

      1.5 Parfymonline.dk som butik og hjemmeside ejes af Gothia Beauty Trading AB. Indholdet på hjemmesiden ejes af Gothia Beauty Trading AB, vores partnere eller dets licensgivere.


    • 2. Priser

      2.1 Ved bestilling på Parfymonline.dk gælder de på hjemmesiden angivne priser ved bestilling. Vores priser på Parfymonline.dk er angivet i svenske kroner. Alle priser er inklusiv svensk moms, som normalt er 25%, som f.eks. fremgår af fakturaen, hvis du har valgt faktura som betalingsmetode. Priserne inkluderer ikke eventuelle fragt- og betalingsgebyrer, som er angivet særskilt og tydeligt inden kunden gennemfører bestillingen.

      2.2 Vejledende priser refererer til de almindelige priser, som en forbruger normalt forventes at betale for produktet i en fysisk butik i Sverige. Vejledende priser for produktstørrelser, produkter eller mærker, der normalt ikke sælges i Sverige, omregnes til butikspriser i et sammenligneligt EU-land, primært Tyskland og Holland.


    • 3. Kampagner og tilbud

      3.1 Parfymonline.dk kan i visse perioder og omstændigheder tilbyde kampagner, der kan have mere fordelagtige priser eller vilkår end dem, der er angivet i disse vilkår og betingelser. Det kan fx dreje sig om en udvidet fortrydelsesret. Sådanne mere fordelagtige vilkår gælder så længe kampagnen eller tilbuddet varer og dækker de specifikke varer, der er omfattet af kampagnen eller tilbuddet. Vi forbeholder os retten til at tilbagekalde disse til enhver tid. Ved ophør eller tilbagetrækning af en kampagne eller et tilbud gælder disse købsbetingelser uden ændringer. Tilbud på specifikke produkter er gyldige i en begrænset periode og/eller så længe lager haves.

    • 4. Betalingsmetode

      Walley Checkout

      4.1 I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtige betalingsmetoder i én løsning – vælg mellem Swish, direkte bank- og kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighederne kan variere over tid). Du bestemmer selv, hvilken betalingsmetode du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter købet.

      Faktura eller delbetaling betyder, at du modtager varerne, inden du betaler. Du kan så vælge enten at betale hele beløbet på én gang eller dele det op i mindre dele. Forfaldsdatoer kan afvige og er angivet på den faktura eller afdragsmeddelelse, der er sendt til dig. Leveringsmetoder og eventuelle ekstra gebyrer vises ved kassen, før du bekræfter købet. Der foretages et kredittjek, som i nogle tilfælde betyder, at der tages en kreditopgørelse. Ved forsinket eller manglende betaling pålægges forsinkelsesgebyr og morarenter. Fuldstændige vilkår og betingelser for Walley kan findes her: Vilkår og betingelser og SECCI.

    • 5. Levering og transport

      5.1 Parfymonline.dk leverer kun inden for Sverige. For kunder fra Danmark, Finland eller Norge henvises til linkene nederst på siden.

      5.2 Ordrer modtaget før kl. 14.00 afsendes normalt samme dag. Leveringstiden er herefter 1-3 hverdage afhængig af forsendelsesmetode og postnummer. Vi kan desværre ikke påvirke eventuelle forsinkelser hos fragtfirmaet. I tilfælde af sådanne leveringsforsinkelser vil vi fortsat overvåge ordren. Medmindre andet specifikt er aftalt og en levering forsinkes i urimelig lang tid, og det ikke skyldes dig som kunde, har du ret til at fortryde købet helt uden beregning.

      5.3 Fragtgebyret er normalt 39 SEK. Fragtpriser vises ved kassen, inden du gennemfører din ordre, og godkendes ved at gennemføre købet. Vores valg af forsendelse er baseret på ordrestørrelse og postnummer. I tilfælde, hvor der tilbydes flere forsendelsesmuligheder, kan forsendelsesgebyret variere - du godkender din valgte forsendelsesmetode og tilhørende forsendelsesomkostninger ved at bekræfte købet.

      5.4 Kontroller venligst, at leveringsoplysningerne såsom adresse og telefonnummer er korrekte, før du gennemfører dit køb. Desværre er det ikke muligt at ændre disse oplysninger efter at ordren er pakket.

      5.5 Hvis pakken skal afhentes på et postvæsen, vil kunden modtage en meddelelse, der beskriver, hvor og hvornår pakken skal afhentes. I dette tilfælde skal kunden afhente pakken inden for den tid, der er angivet i meddelelsen, som normalt er 14 dage. Underretning kan ske via e-mail, SMS eller almindelig post. Normalt skal pakker indløses personligt med pakke-id og gyldig identifikation. Hvis du har mistet dit pakke-id eller har spørgsmål til afhentning, bedes du kontakte os på [email protected].


    • 6. Fortrydelsesret

      Kontakt venligst altid kundeservice ved at sende en e-mail til [email protected] inden du returnerer en vare, uanset årsagen, for den hurtigste og sikreste håndtering af din returnering.

      6.1 Du har ret til at fortryde dit køb uanset årsagen ved at give os besked på [email protected] inden for 14 dage fra den dag, du eller en tredjepart, bortset fra transportvirksomheden, som du har angivet, fysisk tager den sidste vare i en ordre i besiddelse (fortrydelsesfristen). Vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder for produkter med brudt forsegling, som ikke bekvemt kan returneres på grund af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager.

      6.2 Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du sende os en klar og utvetydig besked om din beslutning om at fortryde købsaftalen (f.eks. via e-mail eller almindeligt brev). For en smidig håndtering anbefaler vi, at du mailer os på [email protected] eller bruger den svenske forbrugerstyrelsens standardformular til at udøve fortrydelsesretten, som du kan finde på www.konsumentverket.se. For den hurtigste behandling bør du inkludere dit ordrenummer, produktnummer og kontaktoplysninger, så vi kan identificere din returnering. For at du kan udnytte din fortrydelsesret i tide, er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om, at du agter at udnytte din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

      6.3 Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger foretaget for den pågældende ordre, som vi har modtaget fra dig, inklusive eventuelle leveringsomkostninger (bemærk, at ekstra leveringsomkostninger som følge af, at du har valgt en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, vi tilbyder, ikke er inkluderet). Refusionen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi fik besked om din beslutning om at fortryde kontrakten. Vi må vente med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur fra dig. Vi vil normalt bruge den samme betalingsmetode til tilbagebetalingen, som du brugte til den første transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet med os. Uanset metoden vil tilbagebetalingen ikke koste dig noget.

      6.4 Du skal returnere varerne til os uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dag, hvor du meddelte os din beslutning om at fortryde kontrakten. Fortrydelsesfristen anses for overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af fjorten dages fristen.

      6.5 Ved udnyttelse af fortrydelsesretten er du ansvarlig for både returneringsomkostninger og sikre, at varen/varerne returneres ubeskadiget. Du skal derfor betale de direkte omkostninger ved returnering af varerne. Omkostningerne ved returfragt er anslået til omkring 50 SEK – men kan i nogle tilfælde variere meget afhængigt af pakkens størrelse. Vær opmærksom på, at du som afsender af returpakken er ansvarlig for, at varerne er kommet frem til os - derfor anbefaler vi, at du sender varerne på en sporbar og forsikret måde. Du er ansvarlig for en eventuel forringet værdi af varerne som følge af anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

      6.6 Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen er i væsentlig uændret stand. Som kunde har du ret til at undersøge produktet eller produkterne, men du må ikke bryde forseglingen eller prøve produktet, da det af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres. Fortrydelsesretten ophører, når du bryder forseglingen. Tætning refererer også til teknisk tætning.


    • 7. Klager

      7.1 Kontakt venligst kundeservice [email protected] inden returnering af en vare, uanset årsagen, for instruktioner og hurtigst mulig håndtering. I henhold til forbrugerkøbeloven har du ret til at klage over dit køb til os inden for rimelig tid (dog højst tre år). Hvis du vil klage over et produkt, skal du gøre det inden for rimelig tid efter, at du har bemærket eller burde have bemærket manglen ved at kontakte os. Manglen skal normalt være en original fejl og ikke være forårsaget af forkert brug/håndtering af produktet. Reklamation inden for to måneder efter opdagelsen af ​​manglen anses altid for at være fremsat rettidigt.

      7.2 Hvis din reklamation fremsættes rettidigt, og produktet er defekt i henhold til forbrugerkøbeloven, sender vi dig et nyt produkt og refunderer dig eventuelle omkostninger i forbindelse med reklamationen, såsom forsendelsesomkostninger. Hvis vi af en eller anden grund ikke er i stand til at erstatte produktet, refunderer vi i stedet det, du har betalt for produktet plus eventuelle gebyrer, du har betalt. Hvis fejlen er af væsentlig betydning for dig, har du altid ret til at fortryde købet.

      7.3 For at rapportere, at et produkt, du har bestilt hos os, er defekt, anbefaler vi, at du kontakter os på e-mail på [email protected]. Glem ikke at inkludere oplysninger som ordrenummer og produktnummer/produktnavn. Beskriv fejlen omhyggeligt for hurtigst mulig håndtering og angiv, om du ønsker en ny vare eller refusion.

      7.4 I mange tilfælde vil vi skulle modtage varerne retur for at kunne behandle reklamationen. I sådanne tilfælde anbefaler vi, at du sender varerne på en sporbar og forsikret måde, da du som afsender er ansvarlig for, at varerne kommer frem til os. Vi refunderer kun forsendelsesomkostningerne op til maks. 39:-, vi kan også bistå med betalt fragtlabel (39:-) ved reklamation eller hvor vi har foretaget en forkert forsendelse. Hvis reklamationen godkendes, får kunden altid refunderet returfragten (max. 39:-). Vi dækker kun fragt ved godkendte reklamationer.


    • 8. Uafhentede pakker

      8.1 I forbindelse med uafhentede pakker opstår der en række omkostninger, såsom pick-and-pack, returfragt, ekspeditionsgebyrer etc., som vi skal betale til tredjemand såsom fragtfirmaer. På grund af dette opkræver vi et gebyr på 149 SEK inklusive moms, hvis en pakke ikke afhentes, hvilket er beregnet til at dække nogle af disse omkostninger. Hvis du anmoder om en ny forsendelse, kan det arrangeres efter betaling af et gebyr på 99 SEK inklusive moms.

      8.2 Pakker, der skal afhentes på et posthus, forbliver på posthuset i 14 dage, inden de returneres til os. Hvis du fortryder dit køb og ikke ønsker at betale dette gebyr, skal du meddele postvæsenet, at du "nægter levering", eller alternativt afhente pakken og derefter returnere den til os, hvilket er beskrevet under "Fortrydelsesret".


    • 9. Tvist

      9.1 Vi bestræber os altid på, at du som kunde skal føle dig tilfreds med dit køb. Hvis du har en klage eller et krav mod os, modtager vi gerne denne via vores kundeservice. I sådanne tilfælde beder vi dig sende en mail til [email protected]. Hvis vi ikke kan finde en løsning, og du ønsker at tage sagen videre, kan du indbringe tvisten for det svenske klagenævn. Det svenske klagenævn kan kontaktes enten via hjemmesiden www.arn.se eller via adressen Box 174, 101 23 Stockholm.

      9.2 Hvis dit krav eller din klage er opstået på grund af online køb, er der også mulighed for at bruge EU's online platform til løsning af tvister. EU's online platform kan tilgås via https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Bemærk venligst, at hvis du indgiver en klage via denne platform, vil sagen automatisk blive videresendt til det korrekte nationale tvistbilæggelsesorgan.

      9.3 Tvister vedrørende anvendelsen eller fortolkningen af ​​disse vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov og afgøres af den svenske klagenævn eller i sidste ende af en almindelig domstol.


    • 10. Ændringer af købsbetingelser

      10.1 Gothia Beauty Trading AB forbeholder sig retten til at foretage ændringer i købsbetingelserne. Ændringer i vilkår og betingelser vil blive annonceret på Parfymonline.dk.

    • 11. Links

      11.1 Parfymonline.dk og Gothia Beauty Trading AB kan linke til andre hjemmesider, som er uden for vores kontrol og omvendt. Selvom vi tilstræber at sikre, at vi kun linker til websteder, der deler vores politikker, er Gothia Beauty Trading AB ikke ansvarlig for beskyttelsen eller fortroligheden af ​​oplysninger, herunder personlige data, som kunder oplyser på andre websteder. Vi anbefaler, at kunden læser persondatareglementet for den relevante hjemmeside.




To Top